Ten, kdo nemá své firemní sídlo, nemůže vůbec podnikat. To vám potvrdí každý z řad podnikajících našinců a pochopitelně nejen našinců. Každý podnik musí své sídlo mít, a to vlastně ještě dříve, než něco poprvé nabídne svým klientům. Už v době vzniku firmy je toto nezbytností, protože bez toho nemůže být žádná firma ani oficiálně zaregistrována, nevznikne a tedy neexistuje.
V takové chvíli je tedy třeba nějaké sídlo mít. A tady je ještě skutečností, že na jeho kvalitách moc nesejde. Protože úřady, které firmy registrují, v nich obchody zpravidla neuzavírají a je jim tedy jedno, jak objekt rodícího se podniku vypadá. Jenže pak se rozjede byznys. A sídlo je potřeba rovněž, protože zákazníci musí vědět, kde takovou firmu najít, kam se na ni obracet. A pochopitelně i v této době se o podnik zajímá úřední šiml, který také potřebuje, aby firma někde sídlila, aby měla svoji adresu. A zákazníci už si žádají určitou kvalitu, takže v této chvíli už se s jenom tak nějakým sídlem nevystačí. Teď už toto musí vypadat důvěryhodně, musí být reprezentativní. A kdo z podnikatelů dokonalé firemní sídlo nemá, škodí sám sobě. Protože riskuje, že jeho potenciální zákazníci přejdou k lépe vypadající konkurenci.
Jenže dokonalá firemní sídla nejsou levná záležitost. A jen tak někdo si je tudíž nepořídí, ani když jsou někde právě k mání, což také nemusí být samozřejmost. A když tak chce někdo sídlit na atraktivním místě v luxusní budově, ale nemá na to? Žádný problém. Takový podnik může mít ke své jakkoliv vypadající provozovně i sídlo firmy Ostrava, které ho před veřejností reprezentuje. Přičemž si ho takový podnikatel nekupuje, ale jenom využívá po dohodě s jeho majitelem zdejší adresu, nechává si tu zpracovávat poštu a má přístup k zasedacím místnostem. Takže je to navenek docela luxusní, ale v podstatě levná záležitost, kterou si může dovolit kdokoliv, kdo chce zapůsobit na svou klientelu.