Když spatří nová stránka světlo virtuálního světa, není to nic světoborného. Jistě, existuje, ale moc užitku z ní není. Lahodí-li v tu chvíli něčímu oku, pak snad jedině oku svého majitele a těch, jimž se dotyčný majitel o její existenci zmíní. Protože jinak o ní nikdo nebo téměř nikdo neví. A to nejen proto, že ‚je tam nová‘.
Aby se totiž taková stránka dostala do povědomí širšího okruhu lidí, musí být ‚spřátelenou‘ s internetovými vyhledávači. Právě na nich totiž rozhodující měrou závisí její (ne)úspěšnost.
Taková stránka sama o sobě totiž vesměs zapadne v záplavě toho, co dokážou vyhledávače během okamžiku najít. Člověk si nechá vyhledat to či ono slovo, a i když se toto na naší stránce vyskytuje, objeví se tato nejspíše až někde na samém chvostu sáhodlouhého seznamu nalezených odkazů. Jednoduše proto, že vesměs nesplňuje to, co je zapotřebí, aby ji internetové prohlížeče zařadily na nějaké privilegované místo, tam, kde hledají lidé nejčastěji.
A když je taková stránka někde vzadu, téměř nikdo se až k ní neprokliká. A ona jako by tak snad ani neexistovala.
Má-li se na tom něco změnit, má-li se ona stránka vyhřívat na virtuálním výsluní, je jí potřeba SEOoptimalizace. Tedy provedení takových úprav a vylepšení, díky nimž se stane pro vyhledávače atraktivní a bude tak vyzdvižena na přední pozice, tam, kde se vyhledává nejčastěji.
Mezi taková vylepšení patří:
- nalezení těch nejvhodnějších klíčových slov
- úprava stránky tak, aby internetovým vyhledávačům nejlépe vyhovovala
- dodávání vhodných a zajímavých textů alias copywriting
- budování zpětných odkazů, jimiž je na onu stránku odkazováno na stránkách jiných
- cílená reklamní kampaň
- a leccos dalšího
Je to prostě učiněná věda, co vše je třeba udělat, aby se internetová stránka stala vyhledávanou a tudíž splňující to, co se od ní očekává. A je jenom rozumné svěřit takovou SEO optimalizaci do rukou odborníků, kteří tomu rozumí a udělají, co je třeba.
Je to rozhodně lepší než hromadně vyrábět tuctové stránky, na něž dost možná nikdo nikdy nezavítá.